اخبار داخلی
شماره: 20336
1394/10/02 - 01:56
تولید 17پروتئین نوترکیب با کاربرد پژوهشی در پژوهشگاه رویان

مسئول کنترل کیفیت پروتئین های نوترکیب پژوهشگاه رویان از تولید 17 پروتئین نوترکیب با کاربرد پژوهشی در این مرکز و نیز تلاش برای تجاری سازی این محصولات خبر داد.

به گزارش بنیان، محمدرضا قرائتی به کاربردهای فراوان این پروتئین ها در کارهای پژوهشی و مقدماتی مراحل بالینی اشاره و اظهار کرد: این پروتئین ها در حوزه های مختلفی مانند تحقیقات در سلول های بنیادی، کبدی، عصبی، پانکراسی و قلبی استفاده می شوند.
وی با اشاره به این که برنامه مفصلی برای افزایش تعداد پروتئین های نوترکیب در این مجموعه در دست اقدام است، افزود: در برنامه اول تعداد پروتئین ها به 40 مورد خواهد رسید.
قرائتی ادامه داد: تا پایان سال جاری تعداد آنها به 20 پروتئین خواهد رسید و سال آینده پرنامه داریم تولید پروتئین ها را به 40 مورد برسانیم.
مسئول کنترل کیفیت پروتیئن های نوترکیب پژوهشگاه رویان گفت: تولید پروتین های نوترکیب با توجه به نیازهای مجموعه های پژوهشی و تحقیقاتی داخلی و برای ارائه خدمات مطلوب به نیازمندان انجام می گیرد.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: پروتین های نوترکیبی که ما تولید می کنیم در زمینه های تحقیقاتی استفاده می شود و تاکنون به تعدادی از مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های داخل کشور ارائه شده است.
قرائتی با اشاره به آمادگی پژوهشگاه رویان برای تولید و تامین هر میزان پروتئین های نوترکیب مورد نیاز دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی گفت: برخی از مجموعه ها در داخل کشور به صورت موردی اقدام به تولید این محصول می کنند، اما تولید در رویان به صورت مدون و در تعداد زیاد است. 
وی بر لزوم تجاری سازی تولید این پروتئین ها تاکید کرد و گفت: این مجموعه درصدد است زمینه تجاری سازی این محصولات را فراهم کند.
پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved